2010-05-27

Då var det dax...

Idag var jag o klippte mig, det blev bra

Idag var det också sista dagen i skolan..., bara studenten kvar!
Det känns bra samtidigt känns det jobbigt. Man har lärt känna många människor under de här fyra åren och det känns i hjärtat att lämna alla.

Jag är glad, jag känner att jag har utvecklats mycket under dessa åren, jag vet nog mer om mig själv idag, än vad jag gjorde för 4 årsen. Det är skönt.

Även i många ämnen har jag gjort framsteg. Ämnen som jag trodde att jag aldrig någonsin skulle kunna behärska och förstå överhuvudtaget...jag tänker på matten faktiskt, där jag lärt mig otroligt mycket, inte bara matte och tal och sånt, utan också om mig själv. I början av gymnasiet ville jag inte ha matte, jag  gillade verkligen inte det. det var det värsta jag visste.

Jag lade upp orimliga mål inom mig som blev för svåra att nå,
Jag hade nått mitt mål om svaret på talet var rätt, då hade jag kommit fram. Då var jag bra Men när svaret då var fel bblev jag väldigt arg på mig själv och det är inte kul att känna så varje gång
Så under en lång tid förstod jag att jag måste flytta mitt mål, jag måste förändra det

Jag lärde mig att göra målen flera i sitt antal, sätta de tätare med varann
Tankesättet blev ett annat. För varje steg jag tog under talets gång var ett mål uppsatt , det jorde att jag en dag kom fram till svaret, ett svar som var fel......konstigt nog...kändes det ingenting, jag blev inte arg, besviken, irriterad på mig själv......varför?

Jo för att allt handlade óm att jag skulle känna att jag var bra, att jag kunde, svarade jag fel påå uppgiften var jag kass, aöötså var jag inte inte alls nöjd med det dvar jag hade kommit fram till, men de täta målen jag lade upp och lägger upp under talets gång gjorde mig nöjd för även om svaret råkade vara fel så jag hade ju ändå uppnått mina små täta mål på vägen, den metoden lärde mig också att det inte är svaret det handlar om, jag har lärt mig att om jag kommer fram till rätt svar är det en bonus, för det är ju inte där syftet ligger egentligen insåg jag vägen = målet...


Imon väntar studenten!!!! YEEEHHAAAAAAAA
Postat i Allmänt | Comment (2) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Anna

Ett jättegrattis till studenten!!! Kram anna

2010-06-06 (21:28:22)

Postat av: Ewe

Tack så mycket Anna! /Ewe

2010-06-07 (03:00:33) www http://ewebloggar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.