2010-03-02

Sol & möjligheter

Hej!

Idag började träningsperioden på Move & Walk, det kändes bra!
Man får sån energi av att vara där, att få möta människorna som jobbar där, igen, är så underbart, jag känner mig så trygg
Det känns rätt, jag litar på dom
 

Det är stor skillnad om man ska jämföra med habiliteringens sjukgymnaster, jag tycker de bara ser problemet, felet, det är bara mina ben det är fel på, då jobbar vi lite med dom......, det känns som att man är uppbyggd av små delar, sen har sjukgymnaster inte den synen på funktionsnedsatta personer som Move & Walk har.

Sjukgymnaster ser inte möjligheterna, öppnar liksom inte upp, ger en chans för att få oss att bli mer självständigare,

"Hon har lite svårt att gå, ge henne en rullstol i stället så blir det lättare så slipper hon gå"

Liksom stänger dörren direkt....

 medans Move & Walk ser möjligheterna, de öppnar upp dörrarna, de jobbar med hela människan, för vi är ju hela, bara för att jag har svårt för att gå, kan man ju inte bara träna sina ben, det är ju helheten det handlar om. Här får man chansen att bli bättre, här stänger man inte dörrarna för möjligheterna, här öppnar man dörren och ger möjligheten, jag har svårt att gå det har jag men jag kan bli mycket bättre på det och det är det det handlar om! Det är inte kört! Jag kan! Jag är stark!

Move & Walk betyder mycket för mig!

 Jag vet att dom vet vad dom gör, det gör mig trygg!

__________________________________________________________________________

Inatt var det ca 10 minusgrader..men sen kom solen! Goo dag!
Imorgon blir det träning igen och sedan skola. Jag ska göra psykologi-provet och ha mattestuga! Skoj!

Ha det göttans!

/Ewe
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.