2010-03-02

Träning & ett halvt tal...

Tjenare alla änna!

Idag var det dags för första dagen på Move & Walk, första dagen möter man tränarna (conductors) å har ett litet samtal, sen får man göra lite övningar medans man filmas. Detta är för att se i vilken "status" man befinner sig i, vad klarar jag av idag, och sedan filmas man igen sista dagen o där ser man liksom vad som har hänt under den månaden man kämpat! utvecklingen....aaa ní fattar.
men som imorgon då så börjar träningsperioden, det ska bli kul, lite nervös e man, men det kommer gå bra, det är kämpigt!

Det gäller att KÄMPA och ALDRIG ge upp, för allt går!





Efter filmningen åkte jag till skolan där jag hann med lite matematik =) riktigt skoj!
I tisdags förra veckan var det nått nytt jag skulle börja med, jag läste igenom och jag fattade hur jag skulle göra, jag förstod vad de ville och så, men svaret som jag fick fram stämde inte och jag tycker verkligen inte om när lektionen är slut när man är mitt uppe i ett tal, för att nästa gång man har matte, ska man gå in i samma halva tal man försökt lösa nån dag innan och det blir trögt att starta för att man inte riktigt vet vilka steg man har gjort och vilket nästa steg är, men..jag har faktiskt blivit bättre på det! Idag fungerar det bättre!

När man kommit halvvägs i ett tal när lektionen precis tagit slut kan kännas jobbigt...

för mig var det jobbigt...

man försöker liksom lösa talet som kanske är lite svårt och det tar tid, man funderar som bara den, frustrationen växer, eftersom tiden snart är slut + att man vill så mycket fixa det, komma igenom det, + att man vet att "om jag kommer halvvägs idag med det här talet så blir det segare att starta igång nästa mattelektion."

Jag tror att det känns segare att starta igång igen bara för att man då hamnar i samma situation som man var i på mattelektionen innan..frustrationen, funderingarna men det finns någonting som jag har lärt mig och detta gäller i många sammanhang Det var jobbigt att starten blev seg, jag ville inte ha det så, jag ville vända på det, Hur?

 Det är ju viktigt att inte fastna i en gammal jobbig känsla, vilket är lätt att göra! Det är nog då också som man får blockeringar, man liksom låser sig. Det handlar om att gå vidare o tänka, "okej, jag fixade inte hela talet idag, men tills nästa lektion kanske jag gör det, för tills dess hinner jag ta nya tag, gå vidare och få en bättre positivare känsla, hinner tänka på nytt" o det det gör att man lättare kan gå igenom det, man ser talet på nytt, på ett annat sätt, då blir det lättare! Tid är helt enkelt viktigt tror jag.

Jag vet inte om du kanske känner igen dig i situtionen jag skrivit om men kanske...
kanske ger det någon någonting! =)

Det gäller att KÄMPA och ALDRIG ge upp, för allt går!

Godnatt på er!
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.