2010-03-07

Farlig bekvämlighet

Jag måste bara få skriva av mig...hehed

Jag tränar ju just nu på Move & Walk på dagarna. Där får jag motivationen, viljan, glöden, orken, styrkan! Man tränar där i en månad, 4 h varje dag. Sedan när träningsperioden är slut ska man träna själv och hålla igång, detta är inte lätt. Jag klarar av att hålla igång i ca 3 mån med träning och allt efteråt, jag blir ännu mer stark och mycket böttre i min kropp, men jag har ett problem, som jag måste ändra på...

När jag tränar har jag en tendens att träna alldeles för mycket....som efter en träningsperiod när jag klarade att gå med rullatorn igen =) då var jag ute varje dag och gåtränade flera meter och jag blev mkt mkt starkare! =) MEN det var inte okej för mig själv att låta mig vila en eller två dagar emellan, nej! Jag skulle minsann ut varje dag och gå, annars var jag dålig o kass! Efter en  viss tid så orkade jag inte mer, för det blev för mycket liksom varje dag att ha det kravet..., satte för höga krav på mig själv....

Likadant nere på gymmet...blev ju medlem i augusti, körde varje dag i 3 mån, alllt alltså, allt jag kunde, passet jag la upp då tog 2.5 h....men då var jag också tvungen att göra allt, gjorde jag inte det kändes det inte bra, jag blev riktigt stark, men jag orkade inte så länge

Jag har svårt att känna och tycka att det jag gör är bra och okej, svårt för att känna mig nöjd, svårt för att tillåta mig själv att vila. Jag har blivit bättre på det, men är inte riktigt där ännu

Jag vet att "Det klart jag ska träna, för jag kan ju bli bättre, det är inte kört, bort med den där jävla stolen, en dag ska jag fanimej gå, för det går!"

Varför jag har en tendens att lägga mina egna krav långt uppe när det gäller träningen tror jag handlar om den farliga bekvämligheten....i stolen....det är skönt att sitta...ja det är det, men när man får smaka på känslan att träna och bli stark i sin kropp och dessutom veta i bakhuvudet att man KAN bli bättre o starkare, så vill man ju inte bli sittande, då  vill man ju upp o stå.

Jag måste lära mig känna att det jag gör är bra nere på gymmet, det jag presterar är okej. Jag måste vara nöjd.
Visst, jag kanske inte orkar 15*3 i benpress varje gång jag tränar, jag kanske bara orkar 5 st någon dag, då får det vara okej
Jag måste också välja tre dagar som jag är nere och tränar, vilka som helst, tre dagar i veckan ska jag träna, det har jag bestämt, för målet är just nu att få min träning lagom o kontenuelig, då tror jag också att jag orkar mer och inte lägger av efter en viss tid!

Ewe

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.