2010-02-25

Ledig!

Hej på er


Idag har jag mest slappat och funderat, sovit länge!
sen åkte jag iväg och tränade, körde benpress, det är riktigt jobbigt, men den ger så otroligt mycket

Jag har ju problem med att sträcka ut mina ben, jag kan få ut dom rakt, men då gör det ont, riktigt ont...
Det är hamstrings-muskeln som är för kort, men destu mer man jobbar med att räta ut knäna destu längre blir muskeln o det bidrar ju också till att det gör mindre ont. Sedan ungefär år 2001 så blev jag mer o mer sittades i rullstol, så mycket därför har jag problem med det.  + spasticitet (ökad spänning/kraft) Sjukgymnaster har töjt och stretschat ut, det har ju gett resultat men det har gått upp och ner, det har aldrig varit bra konstant utan det har bara blivit bra i just den stunden, för de stunder som man har sjukgymnastik, räcker inte, vi behöver det konstant och ofta ofta!

I augusti 2009 skaffade jag mig ett grymkort på Sportlife Äntligen! Det tog sin tid! Ni som sitter i stol vet säkert hur det är...att allt ska stämma, med hiss, utrymme, tillgängligheten o allt sånt måste klaffa, jag letade länge efter ett bra ställe att kunna gymma på, som skulle passa mig och mina träningsbehov o äntligen hittade jag ett!
 
Började att köra mycket benpress eftersom jag bestämde mig för koncentrera mig först och främst på benen, att de ska bli starka, för de är inte kassa, det finns liv i dom, Jag kan bli mycket mycket starkare, det är inte kört!
Redan efter de första gångerna som jag kört benpressen så kom jag hem då morsan stretshade ut mina ben...och hör och häpna, det gjorde inte ont! Jag blev så paff....ni vet hur det är när man ska göra något som man vet gör ont, så förbereder man sig...haha en häftig känsla att inte känna särskilt mycket o pllötsligt också se benet bli fortare rakare! Det var längesen! Cool känsla det där! 
Benpressen är guld!

En annan grej är ju också att när jag legat på rygg förut, helt rakt så har ju inte benen varit helt raka, det har alltid varit ett mellanrum mellan knävecket o golvet eller soffan, eller vad jag nu legat på för underlag! Cooolt att känna knävecket lixom försiktigt tucsha o nudda liggytan! eller när jag legat på mage, har alltid tårna varit i luften, om jag slappnar av nu så känner jag tårna sakterligen nudda golvet/sängen osv......

TACK BENPRESS!

Ja, det var lite träning det!

Igår fick vi ju reda på att skolan stängdes pga rasrisk..+ att vi skulle gå in på hemsidan för att kolla när  snöröjningen var klar. De sa att vi är lediga på onsdag (då snöröjningen skulle äga rum) o på torsdagen skulle vi komma tebax men när jag kollade på hemsidan stod det att vi börjar på måndag! Fan va göttans rabarber asså! Det var en kort vecka detta!     

Theodor

Theo när han va liten!




Lilla Lillen!

Ha det så gött alla!
Skriver mer om vad som händer imorgon! Får se vad som sker, man vet aldrig!

Kramar!

Postat i Allmänt | Comment (2) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Emilöööö

Söt Theo var på den bilden, det var den du skicka på mms :D Fin blogg du har, visste att du hade en blogg. Men visste ej vad du hette, men hittade det på fajjsbok! :D Puss

2010-03-05 (00:13:42)

Postat av: Ewe

Hej!



Vad kul att du läser, jag har inte haft den så länge, fortsätt gärna titta in o kommentera! =)

Ja ellerhur är Theodor söt där! Han e goo!



Puss

2010-03-14 (06:56:20) www http://ewebloggar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.