2010-02-17

Hej på er!

Hej på er!

Välkommen till min blogg!

Här kan ni läsa om lite allt möjligt, jag skriver om allt mellan himmel o jord. Läs gärna och kommentera, då jag riktigt glad!!! =)
Har haft blogg sen innan men aldrig orkat skriva men nu jävlar blir det full fart!

Så vem fan e jag?

Jo

Jag heter Evelina men kallas Ewe, är 20 år å bor i Göteborg. Jag pluggar sista året på Angeredsgymnasiet där jag läser teater på estetiska programmet. Skoj är det!
Älskar att stå på scen o beröra människor på det sättet, det är magiskt! Just nu är det fullt upp med mitt egna projektarbete som ska bli en monolog, kul!

Å vad gör jag på fritiden då?
Inte mycket egentligen, försöker mest slappa och ta det lugnt eftersom det är fullt upp i skolan, men det blir att man umgås mycket med familjen o så sitter man ju mycket framför datorn å facebookar b.l.a man e ju typ beroende...haha!

Som sagt i denna blogg kommer typ allt å hända, finns d nått du/ni vill att jag ska skriva om eller berätta om så kommentera på nått utav inläggen!

Just det, det har jag ju glömt o berätta,
När jag föddes fick jag en lätt CP-skada som drabbar benen så jag kan inte gå, därför sitter jag i rullstol! =)  Tycker d e intressant med frågor inom funktionsnedsättning å så, det blir väl en del om sånt här på bloggen med, alltid kul å sprida sina erfarenheter o ta emot andras =)

Har föreläst litegrann om min funktionsnedsättning, det tycker jag e superkul o det är något jag verkligen vill ta upp igen.

Jag e en glad, social människa som ser posivit på livet! 

Om ni undrar något e det bara å kommentera!

Vi hörs

Ha det göttans!

Ewe 
Postat i Allmänt | Comment (3) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Jossan

Vad kul att du har börjat blogga evelina! Då har jag ännu en blogg att följa! Ha det gött och hälsa familjen!

2010-02-17 (13:32:16)

Postat av: Ewe

Vad skoj att du vill följa min blogg!! Ha det göttans!

2010-02-17 (17:03:36) www http://ewebloggar.blogg.se/

Postat av: Sandra

Hej Evelina! Jag är en 24 årig tjej som bor utanför Borås

hittade din blogg och började läsa den. När jag läste om dig kände jag igen mig, för vi verkar vara lika i vårat handikapp. Jag har också en liten cp skada som mest har drabbar benen , jag sitter i rullstol men kan även gå kortare sträckor med hjälpmedel, Jag går med rätt böjda ben.Det blir jobbigt att gå efter en stund och då blir det att man sätter sig i rullstolen. Men önskan vore att man skulle gå mer än man gör. jag har tränat konduktiv pedagogik på Move and Walk, i många år senast tränade jag Kp på Bräcke i Göteborg i januari i år. Den träningen är jätte bra men det är svårast att fortsätta träningen hemma sedan. Jag vill gärna också träna hårt när jag tränar Konduktiv pedagogik men sedan när man kommer hem är det svårt att underhålla det efter ett tag.

Jag har föreläst om mitt handikapp några gånger och jag tycker om att skriva.

Det är roligt att följa din blogg. Lycka till med träningen!

Hälsningar sandra

2010-03-20 (12:25:58)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.